Çocukları Tanımanın Önemi:

Çocukları Tanıma ve Değerlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar:
-Tanıma ve değerlendirme çalışmaları kesinlikle çocuğun yapamadıkları üzerinde yoğunlaştırılmamalıdır. Çocuğun kendisiyle ilgili olumlu benlik algısı güçlendirilmelidir. Çocukların bildikleri kadar merak ettiği konularda dikkatealınmalıdır. Çocukların meraklarını gidermek için sordukları sorulara önemverilmelidir. Çocukları tanımak demek, çocukların neleri öğrenmek istediklerini deortaya çıkarabilmek demektir.
-Çocuklar ne yaptıkları kadar nasıl ve neden yaptıklarını da düşünmelidirler. Çocukyaptığı eylemlerin nedenini düşünmeden yaptığında, ezberci bir yapıya sahip olabilir. Çocuklarla öğrenme sürecinde, duygu ve düşünceleri ile ilgili konuşmalı,yaptıklarının amaçları hakkında paylaşımlar yapılmalıdır.
-Çocuklar aynı yaşta olsalar da birbirleri arasında farklılıklar olabileceğiunutulmamalıdır. Bu nedenle çocuk merkezli çoklu değerlendirme, yöntem vearaçlarının kullanılması gerekmektedir.
-Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmaları eğitim programlarının bir parçasıdır.
Eğitim ortamındaki her durum çocuk hakkında bir veri olarak dikkatle değerlendirilmelidir.
Çocukları tanıma ve değerlendirmede aileleri ve yaşadıkları çevre koşulları da dikkate da dikkate alınmalıdır.
-Çalışmalar düzenli ve sürekli olarak yapılmalıdır.
-Etik davranmalı, elde edilen bilgiler sadece eğitim amaçlı kullanılmalıdır.
-Tanıma ve değerlendirme çalışmaları kesinlikle çocuğun yapamadıkları üzerinde yoğunlaştırılmamalıdır. Çocuğun kendisiyle ilgili olumlu benlik algısı güçlendirilmelidir. Çocukların bildikleri kadar merak ettiği konularda dikkatealınmalıdır. Çocukların meraklarını gidermek için sordukları sorulara önemverilmelidir. Çocukları tanımak demek, çocukların neleri öğrenmek istediklerini deortaya çıkarabilmek demektir.
-Çocuklar ne yaptıkları kadar nasıl ve neden yaptıklarını da düşünmelidirler. Çocukyaptığı eylemlerin nedenini düşünmeden yaptığında, ezberci bir yapıya sahip olabilir. Çocuklarla öğrenme sürecinde, duygu ve düşünceleri ile ilgili konuşmalı,yaptıklarının amaçları hakkında paylaşımlar yapılmalıdır.
-Çocuklar aynı yaşta olsalar da birbirleri arasında farklılıklar olabileceğiunutulmamalıdır. Bu nedenle çocuk merkezli çoklu değerlendirme, yöntem vearaçlarının kullanılması gerekmektedir.
-Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmaları eğitim programlarının bir parçasıdır.
Eğitim ortamındaki her durum çocuk hakkında bir veri olarak dikkatle değerlendirilmelidir.
Çocukları tanıma ve değerlendirmede aileleri ve yaşadıkları çevre koşulları da dikkate da dikkate alınmalıdır.
-Çalışmalar düzenli ve sürekli olarak yapılmalıdır.
-Etik davranmalı, elde edilen bilgiler sadece eğitim amaçlı kullanılmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder