Programın Önemi Planlama, en basit bir şekilde, neyin, ne zaman, nasıl, nerede ve kim tarafından yapılacağını önceden kararlaştırma sürecidir. Planlamanın en büyük avantajı zaman kazandırmasıdır. Yapılan çalışmalar, yöneticilerin planlamaya biraz daha fazla zaman ayırmaları durumunda uygulamada daha az zamana gereksinim duyduklarını ve böylece zaman kazanabildiklerini ortaya koymaktadır. Ayrıca planlama, yöneticilerin dikkatini amaca yöneltmekte, çabaları uyumlaştırmaya olanak sağlamakta ve emek savurganlığını azaltmaktadır.
Genel olarak program, yapılması öngörülen eylemleri ve alt basamaklarını kimlerin,
nasıl yapacağını belirten ayrıntılı akış planıdır.
Eğitim programı; öğrencinin yaşına ve toplumsal kurallara göre, gösterilmesi gereken
bedensel, bilişsel, duygusal ve toplumsal davranışları kazanması için tüm eğitsel yaşantıların
planıdır. Eğitim programı, öğretim etkinliklerini olduğu kadar, ders dışı etkinlikleri ve destek hizmetleri de kapsar.
Yıllık plan; bir eğitim-öğretim yılı içerisinde kazandırılması düşünülen hedefler ve davranışları, ele alınacak kavramları, gezi-gözlem etkinliklerini, özel gün ve haftalara ilişkin etkinlikleri ve bu etkinliklere ailenin katılımının nasıl olacağını içeren ana plandır. Bu ana planda, belirlenen etkinliklerin nasıl uygulanacağı ile ilgili eğitim durumları ve değerlendirmenin farklı boyutlarda nasıl yapılacağı da ana hatlarıyla yer almalıdır. Daha önce de belirtildiği gibi, yıllık plan hazırlama öğretmenin bir yıl için seçtiği hedefleri, davranışları, kavramları ve diğer etkinlikleri toplu olarak görmesi açısından önemlidir. Yıllık planın hazırlanması bir yıllık eğitim-öğretim döneminin daha verimli kullanılmasını sağlar.
Günlük plan; bir gün içinde kazandırılması düşünülen hedefleri ve davranışları, eğitim durumlarını ve değerlendirme bölümlerini içermektedir. Günlük plan, yıllık plana kıyasla daha ayrıntılı bir plandır. Günlük planda özellikle eğitim durumlarının ayrıntılı bir biçimde ve birbirleriyle bağlantılı olarak düşünülmesi gerekmektedir. Aynı şekilde değerlendirmenin ne şekilde yapılacağı ve kullanılacak değerlendirme materyallerinin neler olacağı da açık ve anlaşılır biçimde belirtilmelidir.
Genel olarak program, yapılması öngörülen eylemleri ve alt basamaklarını kimlerin,
nasıl yapacağını belirten ayrıntılı akış planıdır.
Eğitim programı; öğrencinin yaşına ve toplumsal kurallara göre, gösterilmesi gereken
bedensel, bilişsel, duygusal ve toplumsal davranışları kazanması için tüm eğitsel yaşantıların
planıdır. Eğitim programı, öğretim etkinliklerini olduğu kadar, ders dışı etkinlikleri ve destek hizmetleri de kapsar.
Günlük plan; bir gün içinde kazandırılması düşünülen hedefleri ve davranışları, eğitim durumlarını ve değerlendirme bölümlerini içermektedir. Günlük plan, yıllık plana kıyasla daha ayrıntılı bir plandır. Günlük planda özellikle eğitim durumlarının ayrıntılı bir biçimde ve birbirleriyle bağlantılı olarak düşünülmesi gerekmektedir. Aynı şekilde değerlendirmenin ne şekilde yapılacağı ve kullanılacak değerlendirme materyallerinin neler olacağı da açık ve anlaşılır biçimde belirtilmelidir.
Yorumlar
Yorum Gönder