Çocukları Tanımanın Önemi:
İlgilenilen konunun tamamıyla insan olduğu pek az meslek vardır. Bunlardan biri eğitimdir. Bazen bir kişi bazen grup olmak üzere eğitimde daima insan ile ilgilenilir. Bu çabalarla eğitimdeki görevlerimizden birinin kişiyi ne yaptığına ve ne yapacağına ne yapması gerektiğine karar vermek düzeyine getirmek olduğunu; çocuk hakkında gerçekçi bir karar vermek için onunla ilgili bilgiler bulunduğuna; çocuk hakkında ne kadar çok doğru bilgi edinirsek o kadar iyi ve doğru karar vereceğimiz belirtilmektedir.
Çocukları Tanıma ve Değerlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar:
-Tanıma ve değerlendirme çalışmaları kesinlikle çocuğun yapamadıkları üzerinde yoğunlaştırılmamalıdır. Çocuğun kendisiyle ilgili olumlu benlik algısı güçlendirilmelidir. Çocukların bildikleri kadar merak ettiği konularda dikkatealınmalıdır. Çocukların meraklarını gidermek için sordukları sorulara önemverilmelidir. Çocukları tanımak demek, çocukların neleri öğrenmek istediklerini deortaya çıkarabilmek demektir.
-Çocuklar ne yaptıkları kadar nasıl ve neden yaptıklarını da düşünmelidirler. Çocukyaptığı eylemlerin nedenini düşünmeden yaptığında, ezberci bir yapıya sahip olabilir. Çocuklarla öğrenme sürecinde, duygu ve düşünceleri ile ilgili konuşmalı,yaptıklarının amaçları hakkında paylaşımlar yapılmalıdır.
-Çocuklar aynı yaşta olsalar da birbirleri arasında farklılıklar olabileceğiunutulmamalıdır. Bu nedenle çocuk merkezli çoklu değerlendirme, yöntem vearaçlarının kullanılması gerekmektedir.
-Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmaları eğitim programlarının bir parçasıdır.
Eğitim ortamındaki her durum çocuk hakkında bir veri olarak dikkatle değerlendirilmelidir.
Çocukları tanıma ve değerlendirmede aileleri ve yaşadıkları çevre koşulları da dikkate da dikkate alınmalıdır.
-Çalışmalar düzenli ve sürekli olarak yapılmalıdır.
-Etik davranmalı, elde edilen bilgiler sadece eğitim amaçlı kullanılmalıdır.
-Tanıma ve değerlendirme çalışmaları kesinlikle çocuğun yapamadıkları üzerinde yoğunlaştırılmamalıdır. Çocuğun kendisiyle ilgili olumlu benlik algısı güçlendirilmelidir. Çocukların bildikleri kadar merak ettiği konularda dikkatealınmalıdır. Çocukların meraklarını gidermek için sordukları sorulara önemverilmelidir. Çocukları tanımak demek, çocukların neleri öğrenmek istediklerini deortaya çıkarabilmek demektir.
-Çocuklar ne yaptıkları kadar nasıl ve neden yaptıklarını da düşünmelidirler. Çocukyaptığı eylemlerin nedenini düşünmeden yaptığında, ezberci bir yapıya sahip olabilir. Çocuklarla öğrenme sürecinde, duygu ve düşünceleri ile ilgili konuşmalı,yaptıklarının amaçları hakkında paylaşımlar yapılmalıdır.
-Çocuklar aynı yaşta olsalar da birbirleri arasında farklılıklar olabileceğiunutulmamalıdır. Bu nedenle çocuk merkezli çoklu değerlendirme, yöntem vearaçlarının kullanılması gerekmektedir.
-Çocukları tanıma ve değerlendirme çalışmaları eğitim programlarının bir parçasıdır.
Eğitim ortamındaki her durum çocuk hakkında bir veri olarak dikkatle değerlendirilmelidir.
Çocukları tanıma ve değerlendirmede aileleri ve yaşadıkları çevre koşulları da dikkate da dikkate alınmalıdır.
-Çalışmalar düzenli ve sürekli olarak yapılmalıdır.
-Etik davranmalı, elde edilen bilgiler sadece eğitim amaçlı kullanılmalıdır.
Yorumlar
Yorum Gönder