Ana içeriğe atla

Çocuk ruh sağlığı sayfa 24

                                                           ÇOCUKLARI TANIMA YÖNTEMLERİ                                                                                                                                                                                               Vaka incelemesi
Gözlem, Anektod
Projektif teknikler
Görüşme (Mülakat)
Cümle tamamlama testi
Tematik algı testi
Değerlendirme ölçeği
1-Vaka İncelemesi : Eğitimde ve psikolojide çok kullanılan bir inceleme yöntemidir. Bu yöntemin kullanılmasında gözlemden de yararlanılır. Genel olarak uyum sorunları olan kişileri tanımak ve uyumsuzluklarının nedenlerini ortaya çıkarmak için kullanılır.                                                                                                          2-Gözlem, Anektod : Çocukların doğal bir ortamda belli bir amaca yönelik olarak sistemli, planlı gözetlenmelerinin sonucu objektif olarak kaydetme yolu ile bilgi toplamadır.
3-Projektif Teknikler : Kişinin iç dünyası ve dolayısı ile kişiliği ile ilgili daha ayrıntılı bilgi edinmek için kullanılan tekniklerdir. Kişiye belirsiz, eksik ve karmaşık uyaranlar verilerek, ondan bu özelliklerin tanımlamasını, anlam vermesi, belli bir düzene koyması, anlatması ve bunların kendisinde yarattığı duygu ve düşünceleri yansıtması istenir.
4-Görüşme : Okul öncesi kurumlarda görüşme çocuk hakkında bilgi toplamak amacı ile ana-babayla yine planlı ve sistemli bir şekilde yapılır. Görüşme isteği ana-babadan veya öğretmenden gelebilir. Her iki halde de bu işi ayaküstü değil, iki tarafında uygun bulduğu bir zamanda ayrı bir odada ve sakin bir ortamda yapılmalıdır. Görüşme yoluyla çocuğun okul dışındaki yaşantısı hakkında fikir sahibi olunacağından veliye konuşma fırsatı vermeli ve iyi bir dinleyici olunmalıdır.
5-Cümle tamamlama testi : Kişiye başı veya sonu eksik, yarım bırakılmış cümleler verilir. Bu cümleleri o anda aklına gelen ilk sözcüklerle anlamlı bir şekilde tamamlaması istenir. Böylece o kişi hakkında bilinçli ya da bilinçsiz bazı duygu ve düşünceler elde edilir. Bu test genel olarak yüzeysel bir test olarak kabul edilir.
6-Tematik algı testi : Bu testin temelinde üzerinde siyah-beyaz resimler bulunan kartlar vardır. Kişinin özelliğine göre önceden seçilmiş kartlar gösterilir ve bunlara uygun bir hikaye anlatması istenir. Kişinin istekleri tutumları, davranışları, değer yargıları, duyguları ile açığa vurulmamış özellikleri yorumlanır. Bu testte bir puanlama yoktur. Kişinin vurguladığı konulara bakılarak yorum yapılabilir.
7-Değerlendirme Ölçeği : Bu bir kimsenin kişilik yapısı ve özellikleri hakkında bir ya da birkaç kişinin kanaat bildirmesi demektir. “Bu insanı nasıl bilirsiniz?” sorusunun cevaplandırılması bu yöntemin temelini oluşturmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

çocuk şarkıları

                                      AL İ BABANIN Ç İ FTL İĞİ                                                                                                                                                           Ali Babanın bir çiftli ğ i var, Çiftli ğ inde kuzular ı var. Mee meee diye ba ğ ı r ı r Çiftli ğ inde Ali Baban ı n. Ali Babanın bir çiftli ğ i var Çiftli ğ inde inekleri var Möö mööö diye ba ğ ı r ı r Çiftli ğ inde Ali Baban ı n Ali Babanın bir çiftli ğ i var Çiftli ğ inde ar ı lar ı var Vızzz vızzzz diye ba ğ ı r ı r Çiftli ğ inde Ali Baban ı n Ali Babanın bir çiftli ğ i var Çiftli ğ inde tavuklar ı var Gıt gıt gıdak diye ba ğ ı r ı r Çiftli ğ inde Ali Baban ı n               ANNEM                                                                                                                                                              

Köpek uçmak istemiş

        KÖPEK UÇMAK İSTEMİŞ Köpek uçmak istemiş, bir gün kargaya gitmiş, Karga ona anlatmış bizimki de inanmış Tırmanmış koşa koşa balkonun kenarına, Açmış bacaklarını, dikmiş kulaklarını, Havlayıp birkaç kere, atmış kendini yere, Köpek ölmüş vah vah vah, Karga da gülmüş ha ha ha.

şap şap

Eller şap şap, Ayaklar rap rap, Bir sağa, bir sola Dans edelim kol kola.