Ana içeriğe atla

Çocuk Beslenmesi sf 60 etkinlik 6 Öykü

Ben FAS'lı bir çocuğun annesiyim.Doğumdan sonra bebeğimin FAS'lı olduğunu öğrendiğimde  önce kulaklarıma sonra da kendime inanamadım.O daha çok küçüktü;konuşamıyor,yürüyemiyor,yemeğini bile kendisi yiyemiyordu ve o savunmasız olan güzel,tatlı meleğim yani canım bebeğim benim sorumsuzca davranmamdan dolayı hasta olarak dünya'ya gelmişti.Olduğum yere yığıldım kaldım kimsenin yüzüne utancımdan bakamıyordum,aldığım her nefes boğazımı tıkıyordu,ben bir bebeğin hemde kendi bebeğimin geleceğini katletmiştim artık bir katilden farkım yoktu benim.Onunla karşılaşacaktım bu kaçınılmazdı derken hemşire geldi elinde bebeğim vardı birden donup kaldım bitanemin dudağı yarıktı,ufacık gözleri vardı,koşarak doktor aradım,karşıma bitanemi bana getiren hemşire vardı gördüklerimi anlattım oda bunun hastalığının bir belirtisi olduğunu söyledi kendimden çok fazlasıyla utandım ağlamak için sessiz ve kimsenin olmadığı bir köşeye kaçmıştım,burada aklıma o lanet olası alkole nasıl  başladığımı anımsadım;henüz 18 yaşındaydım reşit olmanın verdiği gururla yeni yaşımı arkadaşlarımın yaptığı süpriz bir partiyle kutluyordum o gün 1 bardak ne olucak ki diye içtim,sonra her üzündüğüm de bir bardak daha dedim o bir bardak zamanla oldu 3  bardak sonra  3 şişe tamamen kaybetmiştim kendimi  sabah,akşam durmadan içiyordum.Annemler bu durumun farkındaydılar beni vazgeçirmeye çalıştılar ama onların bu çabaları beni daha fazla içirdi.Ailem bu duruma dayanamayıp beni eve hapsetti ama ben o kadar bağımlıydımki artık alkol almadığımda kontrolümü kaybediyordum,en sonunda beni bir kliniğe yatırdılar.Oraya girdiğimde de bir yerden gizlice bulup içtim benim gibi alkol bağımlısı biriyle tanıştım ama o tam alkol bağımlısı  değildi,bağımlı olmaktan korktuğu için oradaydı ve bana yardım etti kurtuldum ve çıktım oradan kısa bir süre sonrada kahramanım ve kurtarıcım olan kişiyle evledim.7 ay sonra beni aldattığını öğrendim ve  alkole yeniden başladım.O kadar acı çekiyordumki içtim çok iştim eskisinden bile fazla bir gün kendimi hastenede buldum doktor  4 aylık hamilesin dedi,şaka yaptığını düşünüp hemen kaçtım eve gidip içmeye devam ettim.Karnım şişmeye  başladığında bunun şaka  olmadığını çok geç de olsa anladım,bebeğim için alkolü bıraktım ama bunun için geç kaldığımı bebeğim doğduğunda anladım.Oturduğum yerden kalktım çünkü benim üzümeye hakkım yoktu.Çocuğumun yanına gittim,ona baktım ve kucağıma aldım ve geriye kalan bütün hayatımda ona iyi bakmak ve iyi yaşam kalitesi sunmak için çabalayacağıma söz verdim ... 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

çocuk şarkıları

                                      AL İ BABANIN Ç İ FTL İĞİ                                                                                                                                                           Ali Babanın bir çiftli ğ i var, Çiftli ğ inde kuzular ı var. Mee meee diye ba ğ ı r ı r Çiftli ğ inde Ali Baban ı n. Ali Babanın bir çiftli ğ i var Çiftli ğ inde inekleri var Möö mööö diye ba ğ ı r ı r Çiftli ğ inde Ali Baban ı n Ali Babanın bir çiftli ğ i var Çiftli ğ inde ar ı lar ı var Vızzz vızzzz diye ba ğ ı r ı r Çiftli ğ inde Ali Baban ı n Ali Babanın bir çiftli ğ i var Çiftli ğ inde tavuklar ı var Gıt gıt gıdak diye ba ğ ı r ı r Çiftli ğ inde Ali Baban ı n               ANNEM                                                                                                                                                              

şap şap

Eller şap şap, Ayaklar rap rap, Bir sağa, bir sola Dans edelim kol kola.

çocuk beslenmesi sağlık merkezi

                                  BROŞÜRLER Merkezden Görüntüler